سیستم عامل بادا

بادا چیست؟؟؟؟

 

بادا یک سیستم­ عامل موبایل است که کمپانی سامسونگ الکترونیک آن را برای استفاده در محدوده­ای از تلفنها شامل تلفنهای ویژه (که ارزان ­قیمت­ تر هستند) تا تلفن­های هوشمند پیشرفته توسعه می­دهد.

نام “Bada” از واژه کره­ای 바다 به معنای “اقیانوس” یا “دریا” گرفته شده است. این نام از این جهت انتخاب شده که گستره نامحدود ابزارهایی که با استفاده از این پلتفورم جدید قابل ایجاد هستند را نشان دهد. این نام همچنین به تعهد سامسونگ به کار در زمینه پلتفورمهای باز در صنعت موبایل اشاره دارد. بادای سامسونگ همچنین چالشها و فرصتهای تازه­ای را در دسترس توسعه­دهندگان قرار می­دهد و مصرف­ کنندگان نیز از سرگرمیهایی که این پلتفورم باز در اختیارشان قرار خواهد داد بهره­مند می­شوند.

این نوع سیستم عال که تازه روانهی بازار شده ویژگی ها و همینطور کاستی هایی دارد از اونجایی که خودم من هم گوشیم سیستم عامل بادا داره بهتر میتونم درک کنم.

 

bada logo 300x298 نگاهی به سیستم عامل موبایل سامسونگ بادا (bada)

ویژگی های سیستم عامل بادا:


به تازگی وبسایت بادا اعلام نموده است که طراحی بخش مربوط به توسعه­دهندگان را به منظور فراهم نمودن محیطی راحتتر برای آنان به همراه امکانات پشتیبانی بالا کاملا تغییر داده و قابلیتهای مناسب بسیاری به آن افزوده است. این تغییرات در ادامه ذکر شده اند:


۱) BI و طراحی جدید: یک BI جدید در کل سایت به کارگیری شده و سایت دوباره به زیبایی طراحی شده است. صفحه­آرایی و طراحی جدید شهودی­تر می­باشد و راحتتر می­توان فهمید که هریک از قابلیت­ها چه هستند و هرکدام چگونه در سایت و در توسعه نرم­افزار شما به کار می­روند.


۲) قابلیت دستیابی بالاتر و جامعیت بیشتر: اکنون، شما می­توانید آسانتر به منابع و قابلیتهایی که برای توسعه نرم­افزارهای بادایتان ضروری هستند دسترسی پیدا کنید. نمای کلی مطالب بهبود یافته که در یک نگاه اجمالی به شما دید جامعی از آخرین مطالب می­دهد.


۳) جستجوی بهبودیافته: اکنون، می­توانید محدوده وسیعتری از نتایج را از جستجوهایتان کسب کنید. بخش جستجو اینک نتایجی از کل سایت توسعه­دهندگان بادا، مطالب، فایلهای SDK، مستندات بادا، و تالارهای گفتمان ارائه می­نماید. شاخص جستجو کاملا به­روزرسانی شده تا شما هیچ اطلاعات مهمی که به دنبال آن هستید را از دست ندهید.
همچنین منابع و امکانات تقویت و تجهیز شده­اند تا دید عمیقتری نسبت به مسائل فنی و توسعه­ای به شما بدهند. نکات فنی، ابزارهای نمونه، و مطالب گوناگون برای بهترین استفاده در اختیار شما هستند.
لیست تغییرات انجام شده در منو در جدول اینجا ذکر شده است.




گفته می­شود که چرخه ارتباط توسعه­دهندگان و مصرف­کنندگان بادای سامسونک یک کپی کامل و در عین حال متهورانه از اکوسیستم کمپانی اپل می­باشد.  جاستین هونگ سرپرست پلتفورم بادا درباره این اکوسیستم می­گوید: “ما بر کیفیت تمرکز داریم نه کمیت. باندا پلتفورم جدیدیست و می­تواند فرصتی را برای توسعه­دهندگان برای عرضه و شناسایی ابزارهایشان در فروشگاهی که در مقایسه با دیگر فروشگاهها شلوغ نیست فراهم نماید.”


سامسونگ درصدد است تا هسته­ای مشابه اکوسیستمی که اپل میان توسعه­دهندگان و مصرف­کنندگان ایجاد کرده داشته باشد.





مدلهای مجهز به Bada در بازار ایران



مدلهای مختلف سری Wave گوشهای سامسونگ مجهز به سیستم ­عامل bada می­باشند از جمله:




S5330 Wave533

،

S7230E Wave 723

،

S8530 Wave II

،

S5750 Wave575

،

S5780 Wave 578

،

M210S Wave2

،

s7233

،

S5250 Wave525

،

S8500 Wave

کاستی های سیستم عامل بادا»:

پشتیبانی از برنامه های کاربردی فقط تحت وبسایتsamsung apps

وبرای نصب نرم افزار و برنامه های کاربردی باید موبایل بصورت مستقیم برای نصب برنامه ب کامپیوتر متصل شود.(آنلاین)

و.....اگر شما هم نظری دارید میتونید در همین پست بذارید...........

 

 


منتظر نظراتون هستیم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط